La sonata ha estat una de les formes més emprades des de Haydn fins als nostres dies. Durant el segle XX la forma sonata va anar caient en desús però, tot i així, han estat molts els compositors catalans que han escrit sonates i sonatines; és el cas de Salvador Brotons de qui podrem escoltar la Sonata núm. 2, arranjament del mateix compositor del seu Concert per a flauta i orquestra escrit el 1996.
El 2021 vam commemorar els cent anys del naixement de Manuel Oltra, compositor i mestre de diverses generacions de músics, el qual va compondre en la seva joventut una Sonatina (1950) plena de simplicitat i frescor. Oltra fou durant molts anys professor del Conservatori de Barcelona igual que el pianista Tomàs Buxó, del qual també podrem descobrir la seva sonatina, obra d'estil postromàntic que recentment ha estat enregistrada en disc. Per completar el programa, Patrícia de No i Emili Brugalla interpretaran Sonatelia d'Antoni Olaf Sabater, una visió eclèctica i transformadora de la sonata, i Preludi i Fuga de David Bozzo, peça dedicada a la flautista.
PROGRAMA
Introducció del segon acte de l'òpera Don Juan Joan Manén (arr. Daniel Blanch) (1883-1971)
Sonatina Tomàs Buxó (1882-1962)
I. Allegro moderato
II. Andante
III. Allegro scherzando
Sonatina Manuel Oltra (1922-2015)
I. Allegro
II. Andante
III. Allegro scherzando
Sonatèlia Antoni Olaf - Sabater (1959*)
I, II, III
...
Preludi i fuga (estrena) David Bozzo (1980*)
dedicada a Patricia de No
Sonata per a flauta i piano núm. 2 op.72 Salvador Brotons (1959*)
I. Calmo e sognante
II. Vivo
III. Adagio funebre
IV. Allegro deciso
VENDA D'ENTRADES
ENTRADA: 15 euros
Entrada lliure per als socis de l’Associació Musical Pau Casals i l’Associació Joan Manén
Venda d’entrades a l’Escola Municipal de Música del Vendrell els divendres de maig d’11 h a 13 h i una hora abans del concert a l’Auditori.
COORGANITZA
Associació Musical Pau Casals del Vendrell